2010. június 10., csütörtök

Rebarbara ital (üdítő)

Rendes meleg nyár köszöntött be. Eszembe jutott hogy a rebarbarán elég sok levél van még, amit leszedhetek anélkül hogy a növény elpusztulna. Előszedtem a fejemből a saját receptemet. Persze a világhálón is utána néztem mert elég feledékeny vagyok. Csak kisétálok a kertbe és lesz finom üdítőm, minden E és egyéb mellékes nélkül. Bár a rebarbara eléggé mellőzött növény, neki is akad vitamin tartalma. Az íze pedig savanykás, hűsítő.
Számos faját termesztik gyógynövényként vagy emberi fogyasztásra zöldségként. Bár a levelek mérgezők, a levélnyeleket fanyar ízükért felhasználják. Gyógyászati célra általában a 6-8 éves növények gyökértörzsét gyűjtik. Már az i.e. 27. századból való kínai füves könyv is megemlíti a „nagy sárga gyökeret". A középkorban nagyon drága és ritka volt, Európában általánosan az 1700-as évektől terjedt el. Egy ideig csak gyógynövényként termesztették, később magánosán dísznek ültették a parkokba. Az Európában termesztett rebarbarafajták jelenleg már ugyanolyan minőségűek, mint a kínaiak.


Egy sima kis ital.


A szárakat megtisztítom és felkockázom. Felteszem vízbe főni, és 10 percig főzöm. Szétveretem a kis házi masinámmal.
Leszűröm a műanyag kis tésztaszűrőmön (tésztát nem is szoktam szűrni rajta). Kevés édesítővel, vagy mézzel szelidítem.
Jó hidegre hűtöm, és mint rostos ital fogyasztható. Finom ha egy kis jégkását teszünk bele, de a sima jégkocka is feldobja.
Másnap már igazi finomság.
Ami a tésztaszűrőbe marad azt viszont picit édesítem, és bedobom a hűtőbe. Csak natúran krém helyett tökéletes. Még a fagylat helyett is megteszi.. Eddig mindig eldobtam, csak most próbáltam ki, megérte..

Nincsenek megjegyzések: