2010. október 7., csütörtök

Burgonyakrokett.

Nyitogattam  a hűtőajtót, hátha eszembe jut valami ennivaló ötlet. Akkor pillantottam meg az előző napi törött krumplit.
Hideg nem hideg, valami ötlet kellene hozzá vacsorára, hogy elfogyjon. Beugrott a krokett ötlete. Gyorsan véghezvittem,  mielőtt meggondolom magam. Pár szelet husi is volt még a hűtőbe, mutatva hogy valaki megint mellőzte az étkezést.
Azt mellédobom és kész a kaja...
Néha a spontán ötletek sikeresebbe,k mint a nagy nekikészülődéssel, tervezéssel készült kaja.

Kroketthez kellékek.

  1 kg krumpli, 3 evőkanál liszt (kicsit púpozva), só,
bors, tojás, prézli. (aki szereti a zöldség zöld se rontja el)
A kisütéshez valami olaj (zsír)
A krumplit megpucoljuk, és felkockázva megfőzzük. (az igazi, a régi szétfőzhetőből lenne).
Megtörjük,kicsit hagyjuk hűlni, a tojást nehogy összekapja. Beleütjük a tojást, a liszttel, fűszerekkel összegyúrjuk .Kinyújtjuk a gyúródeszkán, és csíkokra vágjuk. A csíkokat megsodorjuk, késsel darabolni kezdjük. Mint a nudli alapot, csak nagyobbakra. Kézzel kiformázzuk a kroketteteket, végigrakjuk a deszkán. Sütés előtt picit prézlibe nyomjuk és mehet a sütésbe. Nálam a prézli lemaradt.
Bármihez finom köretnek. Önálló vacsorának is megteszi, valami kis főzelék mellé feltét helyett.

3 megjegyzés:

online-lehetőségek írta...

Nagyon jó ez is ügyes vagy és most éhes lettem a képen is nagyon guszta

Hólabda írta...

Köszönöm..

Nem most csináltam ám, csak néha fotózok főzés után. Már van 5-6 képem,csak megírni kell.g

Hólabda írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.