2010. december 4., szombat

Cékla saláta

Lassan a céklára is sort keríthetünk, mint receptre. Sok nem lesz, mert nem túl kedvelt, csak én eszegetem. Enni kell. Olyan sok dolgot nem ehetek, hogy kénytelen vagyok a lehetők között válogatni. Ugyanakkor legalább örömet okozzon a fogyasztása. A tavaly téli 10 kiló mínuszt jó lenne újra megcsinálni. Apránként persze. A két kiló vissza jöttet, pedig száműzni.

Céklasalátát írom le. Csak natúran mert ma nem volt kedvem ezt is, azt is, tenni hozzá.
Szükséges: (2 személy, a többi nem szereti)
Cékla, só, borecet (vagy ételecet) pici cukor, egyéb fűszerek ízlés szerint.

Megpucoltam a megmosott céklát. (földes volt), felszeleteltem,  kicsit feltettem párolni. A leggyengébb középső leveleit leszedtem,  félretettem. Sót tettem a főzővizébe. Mikor már roppanósan puha volt, levettem. Picit édesítettem és hagytam hűlni. Mikor félig kihűlt, borecetet adtam hozzá. Teljesen hidegen adtam hozzá a zsenge leveleket. A fotó kedvéért párat egybe hagytam, úgy is finom. Rendesen belecsíkozom a salátába.
Pár órát pihentettem.
Legközelebb a nyerset írom le. Majd a jövőhéten csinálok úgy is.

2 megjegyzés:

story song írta...

Of course this was good food, to Indonesia that the tropics are also many kinds of food. Each region or island has its own special food. Thank you for visiting my blog and commenting. I like this. Hopefully this weekend you can be happy.

Hólabda írta...

Ya, setiap bangsa memiliki makanan sendiri. Tetapi banyak di antara mereka baik-baik saja. Produk lokal juga ditentukan. Saya juga terima kasih atas kunjungan Anda!