2011. január 20., csütörtök

Víz az alföldön



 
Az alföldön is gyakoribbak a belvizek, lassan még a homok víznyelő képessége is befejeződik. Pedig ha az is elázik, komoly ökológiai probléma lesz. Nemhogy agrár, de semmilyen ország sem leszünk. Amit esetleg a természet nem tesz tönkre, azt meg majd mi emberek elintézzük. Most hogy pár kilométer utaztam, csupa vizet láttam. Magas művelésű szőlők, kilógva a vízből. Érdekes volt, hogy a gyalogszőlők között is megcsillant a víz. Este is felcsillant néhol a sötétben.
,, A belvízvédekezés vízgazdálkodási feladatainak távlati stratégiáját az éghajlatváltozás alapvetően nem befolyásolja; továbbra is fel kell készülni tél végén-tavasz elején szélsőséges belvizek kialakulására. A belvízvédekezést sokkal inkább befolyásolja a területhasználat alakulása, ezért a belvízvédekezés és a területhasználat fejlesztését egymással összhangban célszerű végezni."
A fák törzse is kapott a csapadékból. Mintha tavak lennének, pedig legelő. Mikor a Duna szaladt végig az alföldön 1940-es években, az csak pár napig tartott. Okozott kárt, de nem marad ott sokáig, a talaj elitta.
            Az idézet Szlávik Lajos :SZÉLSŐSÉGES hidrológiai HELYZETEK ÉS AZ ÁRVÍZI-BELVÍZI BIZTONSÁG
     Időjárás - éghajlat - biztonság (2005/7 818.o.)
,,A 20. század utolsó és a 21. század első esztendeiben mintha megismétlődni látszottak volna az 1940-es évek elejének történései. Hazánk időjárása az 1930-as években határozottan száraz jellegű volt, s ennek tetőpontját az 1935. évi aszály jelentette. A negyvenes évek elején azután változott az időjárás jellege és így a vízállapotok is: 1940-41-ben hatalmas árvizek pusztítottak a hazai folyókon, és az Alföldet óriási mértékben öntötték el a belvizek."
Szinte restellem, hogy én remekül éreztem magam, csak az bosszantott, hogy fotót nem nagyon lehetett csinálni. Összesen öt darab készült a párás ködös időben, de még az is vacak lett. Sajnálom, de a saját szavaim ehhez kevésnek éreztem.

4 megjegyzés:

online-lehetőségek írta...

Szia ezek a fotók önmagukért beszélnek .

Hólabda írta...

Sajnos!
Még ha gyenge minőségűek is a valóság látszik.

Anikó/Ann írta...

Sajnos ez nem csak az Alföldön volt(van),itt Sopronban is a belvíz okoz nagy károkat,évek óta szenvedünk mi is az ebből eredő károk miatt.Volt olyan évünk amikor mindenünk kirohadt,de sajnos ez már rendszeres lett.Csak azért nem hallani sehol a médiában mert nem lakó épületről van szó.Kár,hogy ide képet nem tudok feltenni,de majd oldalamra teszek fel párat,hogy lásd miről van szó.

Hólabda írta...

Kedves Anikó!
Képet tudsz ide is feltenni, és nyugodtan tedd be. (vendégkönyv)
Itt is csak a lakóházaknál számít, ez amit beraktam, csak az én csőrömet bosszantja. De az alföldön is telnek a pincék, még a kertemben is van már moha, lassan nem él meg semmi (esetleg rizs). Követem én is sok helyen a belvizeket, Szeged felé is lehetett volna sírni. Kevés lesz a terület termelni, sok van víz alatt. Az árak emelkedni fognak, Házak tönkremennek stb...