2011. július 9., szombat

Kelt kalács meggyel és cseresznyével.




Egy élesztőt felfuttatunk langyos édes tejbe. Bő fél kiló liszttel, 1 tojással, csípet sóval összekeverjük. Kevés cukor is mehet. Ha szükséges teszünk még langyos tejet bele.   Jól kikeverjük, majd egy-két kanál étolajat beledolgozunk.
Míg egy kicsit pihen, elkészítjük a gyümölcsöket. Én meggyet és cseresznyét fele-fele arányba teszem bele. Kimagozom mind a kettőt. A meggyet egy kicsit a levétől is kinyomkodom Azért vegyesen, mert a meggy elég savanyú egyedül. Picit édesítem és lisztbe forgatom egy kicsit a gyümölcsöket. (jó a prézli is).
A tészta nagy részét, több mint háromnegyedét a tepsibe terítjük. Rászórjuk a gyümölcsöket. Ha kell egy keveset még édesíthetjük. A maradék tésztából csíkokat tekerünk, és rácsozatnak rátesszük. Összekel, de kis rések maradnak a tetején. Lusta voltam, nem kentem meg semmivel a rácsokat. Pedig egy kis tojás szép színt ad. Nagyon egyszerű kis délutáni uzsonna. Igaz ebédhez is tökéletes.


2 megjegyzés:

Rózsa írta...

Elfogadom ilyen színnel is:)

Hólabda írta...

Már késő, megettük, nem most sütöttem, csak felrakni felejtettem el. Szívesen adtam volna belőle.