2012. augusztus 17., péntek

Uborkaleves


A recept kedvenc hetilapomból való, kipróbáltam és finom a meleg napokon. Kicsit átalakítottam, a saját ízlésemhez.

Hozzávalók:
néhány uborka
2 dl joghurt, vagy tejföl(kefir)
tej
só, bors,
friss bazsalikom levelek

Az uborkát megszabadítjuk a héjától(ha zsenge, nem is kell) és lereszeljük apró csíkokra. Én a szalmakrumpli reszelőjét használtam fel, ezért elég hosszú csíkokat kaptam. Enyhén megsózzuk és egy kicsit pihentetjük (negyedóra). Ha engedett egy kis levet, elkeverjük a valami kedvenc poharas dologgal(natúr joghurt, kefir, tejföl) a levével együtt. Nálam maradék tejföl volt, azt használtam el. Tejjel hígítjuk kedvünkre, attól függ, mennyire sűrűn szeretjük. Ha szükséges utána sózzuk és kedvünkre fűszerezzük(bors). Beleszórjuk az apróra darabolt bazsalikomot, és a hűtőbe összeérleljük(lehűtjük). Tálaláskor díszíthetjük apró bazsalikom ággal vagy levéllel..
Nagyon kellemes és hűs előétel, de uzsonnára is finom, a meleg délutánokon.
A bazsalikom ág belecsúszott, nem vettem ki a fotózáshoz, hiszen már tejfölös lett.

1 megjegyzés:

Rózsa írta...

Bevallom őszintén, még nem ettem uborka levest,lehet ki fogom próbálni, olyan jól néz ki a fotón.