2013. április 5., péntek

Fűszeres, paradicsomos mártogatós

Mivel a (ketchup) nevével gondjaim vannak és ahogy elnézem az internetes világnak is, nevezzük mártogatósnak.
Ezt a kis mártogatóst(mártást, kecsöpöt) a télire elrakott paradicsomléből hoztam össze. Sokkal könnyebb sűrített paradicsomból, de lassan itt lesz újra a paradicsom és frissből is készülhet.
A paradicsomléről szépen leöntöttem a tetejét és az üveg aljában levőt használtam fel, nem ráztam össze.
Szükséges:
paradicsom lé, vagy sűrített paradicsom, esetleg friss
vöröshagyma, ha van zöldje azzal együtt 
fokhagyma

bors
csípet édesítő(cukor)
tetszőleges fűszerek, amit szeretünk(zöldség zöldje, sárgarépa turmixolva, vagy zellergumó egy darabka, vagy zöldje, esetleg karalábé darabka)
(kis törött paprika se rontja el, akár csípős is lehet)
A paradicsom levem bazsalikom levelekkel volt elrakva, ezért nem említem külön. A vöröshagymát nagyon apróra kockázzuk egy kis hőálló edénybe. ha van hagyma zöld ollóval parányira daraboljuk a többi közé. Ha  zöldségfélét is használunk akkor vagy apróra daraboljuk, vagy turmixoljuk. A fokhagymát is feldaraboljuk vagy préseljük. Hozzáöntjük a paradicsom levet és megsózzuk egy kicsit. Ha télire elrakott, óvatosan, hiszen alapból van benne só. Gyengén megborsozzuk, szájízre, és besűrítjük folyamatos keveréssel. Én erre a célra a mikrót használtam, így nem közbe csinálhattam a dolgom. Ha félkész megkóstoljuk és ha szükséges picit édesítjük. Az időt nem lehet pontosan meghatározni, de néha ránézünk, akkor elég ha öt percekkel indítunk. Ha az állaga a híg palacsintatésztához  hasonlít és puha benne minden akkor kivesszük. Ha darabos maradt ,kicsit lehet botmixerezni(nem oké a helyesírása, de szerintem meg jó), ha a darabosakat turmixoltuk, fölösleges. Én egyiket sem csináltam, annyira apróra vágtam, hogy szétment benne.
Nyáron még különlegesebb a friss paradicsommal és a sokféle fűszernövénnyel.
Sült krumplihoz is adhatjuk kis tálkába mártogatni.
A fotó hát olyan, amilyen...Közbe egy helyen fényt kapott és retusáltam. Ettől kicsit foltos lett a mártás.


1 megjegyzés:

Magia da Inês írta...

º° ❤♫°
Olá!
Parece muito bom!!!
Bom domingo!
Boa semana!

°º♡♡♫
°º♡ Beijinhos do Brasil.
º° ♡ ❤♫°