2013. június 19., szerda

Meggyleves

Itt a nyár, és vele a különböző friss dolgok. Ezek a hétköznapi receptek, amiket szinte mindenki megfőz, legalább a szezonban. Én később is szívesen fogyasztom. Jöhetnek a különféle levesek. Párat kiveszek a napi menükből és felrakom.





Szükséges:
  • meggy
  • kispohár tejföl
  • édesítő(cukor)
  • 1 kanál liszt (vagy vanília pudingpor)

Én kimagozom a meggyet a leveshez, de általában egész szeműből készül. Megmosom, kimagozom és kevés vízzel felöntve főzöm. Kevés édesítőt is teszek bele, de sót is. Amíg puhul a tejfölt a liszttel összekeverem csomómentesre, ha szükséges kevés vizet is adok hozzá. Amikor van itthon vanília pudingpor, az is tökéletesen megfelel helyette, de a mennyiséggel óvatosan, mert nem szósz lesz.
A tűzön lassan kevergetve hozzáadagolom a tejfölös keveréket. Ha szükséges még adok hozzá forró vizet főzés közben. Édesítem a kevergetés közben.
Hidegen tálalva az igazi, nyári finomság.
A képen a hűtőből elővett málnából is szórtam egy keveset a levesbe, nkem nagyon ízlett hidegen.

3 megjegyzés:

Magia da Inês írta...

╮✿ °•.¸

Um pudim com essa cor, essa textura, só falta mesmo sentir o aroma de cerejas.
Bom fim de semana!
°º✿♫ Beijinhos.
°º✿
º° ✿♥ ♫° ·.

jpgbintaro írta...

nice to meet you, goodluck

Hólabda írta...

Én is