2014. március 25., kedd

Kekszgolyók

 Darált keksz az alapja, amit vagy úgy vettünk vagy mi készítettük. Jó hozzá a sima háztartási keksz, de amit idehaza sütünk, abból is tökéletes lesz(sőt az az igazi). Legközelebb leírom azt is.
Szükséges: 
keksz fél kg, 
margarin vagy vaj 10dkg, 
tej, 
cukorféle (nyírfacukor) ízlés szerint, 
magozott megy, pár szem(vagy bármi: csokidarabka, dió, darált dió, mogyoró, gyümölcsfélék, kandírozott, aszalt)
A darált kekszből tettem félre egy keveset egy kis tálba, amibe a kész golyókat megpörgetem. Az igazi a kókuszreszelék lenne, de lusta voltam elmenni a boltba. Maradt a kekszpor. A többi kekszport beleöntöttem egy tálba, hozzáadtam a margarint és annyi édesítőt, hogy ne legyen túl édes. Nálam nyírfacukor került bele, de a sima kristály is megteszi(nem túl sok kell, hiszen a tészta is édeskés). Most a feketekávét kihagytam a tésztából, csak tejet adtam hozzá, amennyit bevesz. Összeállítottam a masszát teljesen formázhatóra. A magozott megy befőttet kiöntöttem egy tésztaszedőbe és onnan borítottam a tálba. Nem túl szabályos szemek (saját) de annyi akad benne, amennyi kell a golyókhoz. Elég édesnek találtam, de lehet cukorba mártogatni is.

 A tenyerembe vettem egy gombóc mennyiségű masszát és ellapítottam. Beletettem egy egész meggyszemet és rányomtam a tésztát. Kicsit gömbölygettem a tenyeremmel és a kekszporba dobtam. (Közbe a fotózás elég nehézkes, ezt nem túl gyakran fogom csinálni)
A  kekszporos tálat kicsit rázogattam és a golyókat beborította a por.

A kész golyókat lehet díszíteni bármivel. Tálcára raktam egymás mellé (nem szereti az egymásra rakást) és a hűtőbe raktam, ott pihenhet, főleg nyáron remek a hideg desszert. Friss gyümölccsel is finom, de akkor a meggyhez kis cukor kell a mag helyére, és ajánlatos a gyümölcsöt is kekszporba forgatni egy kicsit, mert a friss engedi a levet. 25-30 golyó lesz a mennyiségből, a nagyságuktól függően.

A tálcást már nem fotóztam, szerencsére, mert a fotók minősége nagyon rossz lett. Érthető is, hiszen csak egy ujjal fogtam meg a gépet.

2 megjegyzés:

Magia da Inês írta...

°º♫♬° ·.
Parecem deliciosos!!!

░B░O░M

░D░O░M░I░N░G░O !!!
✿⊱°•
Beijinhos.
Brasil.
。♪♫♫°•.¸

AMANG írta...

Hello my friend really I like your post..