2014. május 30., péntek

Eperszörp(lé)

 Megvártam a kész italt a fotóhoz.

A maradék epret összegyűjtögetem a hűtőbe, vagy ha kevesebb a fagyasztóba rakom amíg összegyűlik. Ez főleg a vége felé érvényes, amikor már apróbbak a szemek és eléggé deformáltak. Most egybe volt egy közepes tállal, nem fogyott el, ezért az első adagot elkészítettem.
Megmosás  és a szárak eltávolítása természetesen az első, most a sok eső miatt még több mosás is kellett.  Beraktam az összeset a hűtőbe és hagytam pihenni egy estét, éjszakát. Ami közbe elfogyott a hűtőből, azzal nem kell dolgozni, maradékot használtam fel a befőzésre. Hogy minek nevezzem? Szörp vagy inkább eperlé, nem is tudom, de nem a néven múlik.
 kb. hozzávalók
2 kg eper
6-8 dl víz
(1,5 kg cukor helyett) a végén dobtam bele egy kis édesítőt.
csípet nátrium-benzoát
Egy zománcos fazékba beleöntöttem  az epret és annyi vizet hogy éppen ellepje. Fölforraltam lassú tűzön a vége felé őrködve, hogy ki ne fusson(ennek a fajtának ez szokása). Kicsit hagytam forrni, hogy teljesen megpuhuljon. Leöntöttem a nagyja levet tésztaszűrön át, az eperszemek szét se estek, a maradékot összetörtem és azt egy már átszűrtem. Az egész levet feltettem hogy forrjon újra össze, még forrón adtam hozzá egy kis édesítőt és gyorsan üvegekbe öntöttem, kis tartósítót kapott, lezártam az üvegeket. Újságpapírba tekertem (fogalmam sincs miért, így csinálom) majd ruhákba, száraz dunsztba. Ez nem igazi szörp, hiszen kevesebb az édességtartalma a megszokottnál, de télen finom.
Ami kimaradt gyümölcshús, azt a fagyasztóba tettem, a nyári nagy melegbe, majd felhasználom valamihez(krémnek egy ki aludttejjel, vagy hasonlónak jó hidegen). Végső esetbe lekvárnak is tökéletes.



.

1 megjegyzés:

Magia da Inês írta...


°º。♪ Muito bom!!!
Ótimo sábado!
♫♬° ·. Bom fim de semana!!! Beijinhos do Brasil.
♡♡⊱° ·.