2014. június 30., hétfő

Aszalt gyümölcs(cseresznye)

Újra itt a meleg idő, és eszembe jutott, hogy kezdhetem az aszalást. Most a közép érésű cseresznye lett az első áldozatom. Még nagyobb mennyiségbe nem csináltam cseresznyét, csak egy pár marékkal, de kapós volt.  Haladós a szedés, mert az idén elég nagy szeműeket hozott a fa egyik oldala, azért az északi felén is elfogadható, mert a vége felé ráfanyalodtam, hogy ne kelljen a fa tetejére létrázni, csak a lépcsőskés apróságról szedegettem. Valahogy jobban bízok a lefelezett cseresznyében, hogy lakómentes, ezért eleve úgy terveztem. Megmostam a leszedett szemeket és lelkesen feleztem. Közben azért ellenőriztem, hogy van-e vendég, de nem volt, viszont pár szem kezdett már barnulni és ezektől megszabadultam..
Ne részletezzem, a vége felé már sokalltam is a leszedett mennyiséget egy délutánra. Mindegy elkészült és már teregettem is ki a napra a jó melegbe, lefedtem a vékony anyaggal és ruhacsipeszekkel rögzítettem a szél ellen, meg persze az esetleges méhecskéktől egyebektől. Minden nap többször átkevertem egy kicsit, ha arra jártam, ő már lassan készen van.


Ideje is, mert összetereltem, hogy átadja a helyét a meggynek. Ma már azt raktam a legnagyobb részre, amikor az eső megengedte, ilyenkor kicsit nehezebb, hiszen fedél alá kell helyezni az egész tákolmányt. Most már látszik, hogy a sok cseresznye összemegy és egész kis helyen lehet tárolni, a majdani vitaminhiányos időkre, vagy csak, csipegetni úgy. Szükségből a gyümölcslevesbe is elférne,  de arra jó lesz az üveges is.

Gyengék lettek a  fotók, a meggyről se lett túl jó, de nála megvárom hogy meg aszalódjon.Véleményem szerint akár erkélyen is elkészíthető egy kis türelemmel, ha nincs gépünk és nem akarunk rá beruházni, mert nem használjuk ki. A napfény megvan és a meleg mindenhol jelen van. Ha a cseresznye nem is, de a meggy termés rengeteg.

 Most fedeztem fel ezt a kis makróképet a cseresznyéről, hát akkor jöjjön ide ő is. Igaz hogy kicsibe raktam ide, de kinagyítható, csak étvágycsinálónak. Nekem meg ki kell bírni, hogy csak mértékkel egy két félszemet..

Nincsenek megjegyzések: