2016. április 30., szombat

Velő uzsonnára

Kenhető velőkrém uzsonnára

sertésvelő 15-20 dkg,
kanálnyi zsír,
1 nagy vöröshagyma,
só,
őrölt bors,

Velőpástétom volt a tervem, amikor megvettem a sertésvelőt. Amikor hazaértem, csak betettem a hűtőbe és késő délután az uzsonnához gondoltam elkészíteni és persze későinek, vagy inkább korai vacsora?.
A velőt már egy órával előbb hideg vízbe raktam, de közben kicsit átnéztem az esetleges csontszilánkok miatt.
A vöröshagymát tisztítás után apróra daraboltam(lusta voltam pépesíteni) és megdinszteltem aranyszínűre egy nagy kanál sertés zsírban. Rátettem a lecsurgatott velőt és tovább kevergettem, amíg a víz elpárolgott. Közben rászórtam a borsot és megsóztam egy kicsit.
A vége felé a bent lévő fölösleges vöröshagyma zöldjét is beledaraboltam.
Az egész összeállt kenhető krémes állagúvá, és úgy döntöttem további munkálódás fölösleges, hiszen melegen az asztalra teszem. A pástétomhoz még kihűlés pépesítés stb. kihagytam, de finom lett így is és elfogyott. Mire mindenki nekiült, már nem is volt meleg.
A fotózás és leírás ötlete, kicsit késő lett, de itt a bizonyíték, az egyik tányér, amin csak a nyoma van a krémnek.

Nincsenek megjegyzések: